چگونه می توانم از اداره اعزام با هزینه شخصی، نامه معرفی به بانک برای دریافت ارز دولتی، دریافت نمایم؟

نامه معرفی به بانک برای دریافت ارز دولتی چیست؟ 

نامه ای است که در آن درج شده، شما به عنوان دانشجوی مورد تایید وزارت برای بازه مشخصی از تحصیلتان می توانید ارز دولتی از بانک دریافت نمایید. یعنی وزارت علوم گواهی اشتغال به تحصیل شما را تایید می کند و قید می کند که شما برای بازه چند ماهه می توانید ارز دولتی دریافت نمایید. بطور مثال اگر در گواهی اشتغال به تحصیل ترم جاری شما که به تایید نمایندگی ایران در کشور محل تحصیلتان رسیده، قید شود شما در ترم جاری به مدت ۴ ماه اشتغال به تحصیل دارید، شما پس از تاییدیه این وزارت، با در دست داشتن نامه معرفی به بانک که این اداره در اختیار شما قرار می دهد، پس از مراجعه به بانک مورد نظرتان که تسهیلات ارزی در اختیار عموم قرار می دهد، به اندازه بازه ۴ ماهه می توانید ارز دولتی دریافت نمایید. 

مراحل انجام کار چیست؟ 
دوست عزیز اگر متقاضی دریافت نامه معرفی به بانک برای دریافت ارز دولتی هستید. مراحل زیر را می بایست انجام دهید 

۱. ثبت نام در سامانه نشا و تشکیل پرونده 
گام نخست برای شما تشکیل پرونده در سایت نشا می باشد. شما می توانید بصورت الکترونیکی ثبت نام را صورت دهید. برای ثبت نام شما می توانید وارد سایت http://nesha.msrt.gov.ir شوید و از لینک ثبت نام که در بالای صفحه مشاهده می کنید استفاده نمایید پس از ثبت نام در سایت نشا، شماره پرونده، نام کاربری و گذرواژه حساب کاربری در اختیارتان قرار خواهد گرفت. به خاطر سپردن این موارد بسیار اهمیت دارد. 

۲. ورود به سامانه نشا و پروفایل شخصی خود و ثبت درخواست نامه معرفی به بانک 
پس از تشکیل پرونده و دریافت نام کاربری و گذرواژه، شما می توانید از طریق لینک ورود به سامانه نشا، وارد پروفایل شخصی خود شوید. بنابرین پس از ورود به سامانه، از منوی مدیریت درخواست ها، گزینه ثبت درخواست نامه بانک را انتخاب کرده و فرم مربوط به آن را به دقت پر نمایید. برای تسهیل در دریافت نامه مورد نظر، موسساتی در سراسر کشور انتخاب شده اند. بنابرین نیازی به حضور در این اداره نمی باشد وشما می توانید نزدیک ترین موسسه را انتخاب نمایید. از طرفی شما می بایست تاریخ مطلوب خود را برای دریافت نامه، در آن فرم انتخاب نمایید تا پس از تایید درخواستتان در آن تاریخ به موسسه انتخابی خود مراجعه نمایید. پس از ثبت درخواست، شما درخواست خود را در لیست درخواست ها خواهید دید که در وضعیت انتظار قرار گرفته است. 

۳. منتظر بمانید تا کارشناسان نظر خود را در مورد درخواست شما ارایه دهند 
پس از ثبت درخواست و قبل از تاریخ انتخابی شما، درخواست شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از طریق ایمیل یا همان لیست درخواست ها، به شما نتیجه بررسی اطلاع داده خواهد شد. اگر درخواست شما مورد تایید قرار گرفته باشد که در تاریخ انتخابی خود می توانید به موسسه انتخابی خود مراجعه نمایید و نامه خود را دریافت نمایید. ولی اگر به هر دلیلی درخواست شما مورد تایید قرار نگرفت، شما می بایست نسبت به ویرایش و رفع خظای قید شده اقدام نمایید. 

۴. قبل از مراجعه به موسسه در تاریخ مقرر؛ مبلغ مشخصی را برای دریافت تسهیلات ارزی؛ می بایست واریز نمایید 
بنا بر دستورالعمل ابلاغ شده به این اداره، متقاضیان محترم بایستی مبلغ 34 هزار تومان به شماره حساب 2172019006002 – بانک ملی ایران شعبه فردوسی بنام سازمان امور دانشجویان(کد 137 ، واریز و هنگام مراجعه برای دریافت نامه به همراه داشته باشد. 

۵. خیلی مهم: به اخبار سایت مرتبا مراجعه نمایید 
به این دلیل که تنها پل ارتباطی و اطلاع رسانی ما با شما همین سامانه نشا می باشد. لذا اگر به هر دلیلی، تغییری در روند رسیدگی به درخواست های شما عزیزان رخ دهد. ما از طریق بخش اخبار کوتاه سایت آن را به شما اطلاع خواهیم داد. بطور مثال اگر آدرس موسسه تغییر نماید یا ... ما به شما از طریق اخبار کوتاه سامانه خبر خواهیم داد. لذا تا قبل از مراجعه به موسسه از آخرین اخبار سایت آگاهی لازم را کسب نمایید. 

۶. برای دریافت نامه معرفی به بانک، نیازی به حضور دانشجو در موسسه نمی باشد 
دوست عزیز، حضور شما برای دریافت نامه بانک از موسسه انتخابی خود، الزامی نمی باشد. بلکه یکی از اقوام نزدیک مانند پدر، مادر، برادر، خواهر یا موکل شما می تواند با در دست داشتن مدرک شناسایی معتبر، همراه با اصل گواهی اشتغال به تحصیل شما، به موسسه مراجعه کرده و نامه شما را دریافت نماید
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...